top of page

Veelgestelde vragen

  • Hoe traint Juvoly haar kunstmatige intelligentie?
    We gebruiken publiek beschikbare databronnen voor de training. Daarnaast werken we samen met een groep medische studenten die fictieve consulten opnemen en transcriberen. Wanneer zorgverleners aangeven dat onze software moeite heeft met bepaalde diagnoses, medicijn- of ziekenhuisnamen, kunnen we ons model hier specifiek op aanpassen en verbeteren. Op deze manier ontwikkelen we de meeste effectieve modellen, specifiek afgestemd op de behoeften van de eerstelijnszorg. Daarnaast voeren we, met toestemming, fictieve gesprekken in taalscholen en buurthuizen. Zo kunnen we mensen die Nederlands als 2de (of 3de) beter verstaan, wel zo inclusief! Wij trainen niet op data van gebruikers. Zie voor meer informatie juvoly.nl/privacy
  • Wat kan ik doen als medicijnnamen of andere woorden niet goed worden verstaan?
    Het unieke aan ons model is dat het specifiek getraind is om goede spraakherkenning te leveren aan de eerste lijn. Soms kan het echter nog gebeuren dat een bepaald woord niet goed wordt herkend. Om ons systeem te verbeteren, kan je dit doorgeven met de feedback knop onderin. Achter de schermen zorgen wij er dan voor dat het woord de volgende keer wel wordt herkend, zodat je consult nog makkelijker gaat.
  • Het spraakmodel verzint soms woorden, waarom gebeurt dat? Wat kan ik er aan doen?
    Wij noemen dit hallucineren, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Meestal gebeurt dit als er een stilte in het gesprek valt. Belangrijk is om er zeker van te zijn dat je een goede microfoon hebt, én dat die ook geselecteerd is; vergewis dat je niet de microfoon van je laptop of je beeldscherm gebruikt tijdens een consult als je dit probleem veel ervaart. Het constant herhalen van een woord zoals "Ja ja ja ja ja" dat maar eenmalig uitgesproken is, komt door het huidige model, hier zal het nieuwe spraak model hopelijk verandering in brengen.
  • Welke microfoon kan ik het beste gebruiken?
    Hoewel sommige laptop- of webcam- microfoons voldoende zijn, presteren de meeste niet optimaal. Het is belangrijk dat de microfoon omgevingsgeluiden kan opvangen, dus een omnidirectionele microfoon is aan te raden. We hebben momenteel goede ervaringen met de Jabra Speak2 55 MS. Deze microfoons kunnen eenvoudig via USB worden aangesloten en vereisen geen extra installatie. Vergeet niet om de microfoon te selecteren bij het starten van het consult. In een gemiddelde consultkamer kan deze microfoon ook luid uitgesproken lichamelijke onderzoeken en gestelde vragen registreren. Heeft u goede ervaringen met een andere microfoon? Laar het ons weten, zodat we deze aan onze aanbevolen lijst kunnen toevoegen. Aanvullende aanbevelingen; Goede ervaringen gemeld door gebruikers met ; Live Streamer CAM 313 - PW313.
  • Waar worden de Large Language Models (LLM's) van Juvoly gehost?
    Onze LLM's zijn gehost in Europa. Met gebruik van Azure- en Google platforms en eigen servers in Nederland. Dit is een bewuste keuze om zowel de prestaties als de naleving van gegevensbescherming regelgeving te garanderen.
  • Zijn er plannen om de hostinglocatie van de LLM's te veranderen?
    Ja, we proberen zo veel mogelijk zelf te hosten op eigen hardware in Nederland.
  • Hoe kunt u tips, verbeterpunten, gemiste woorden, vragen of uw gedicht doorgeven aan Juvoly?
    In de consult omgeving vindt u rechtsonder de feedback bubbel. Wanneer u hierop klikt, kunt u feedback geven en dit komt direct bij ons ontwikkelteam terecht. Wij waarderen alle soorten feedback, zowel positief als negatief. We zijn vooral geïnteresseerd in suggesties en verbeterpunten. Ook uw positieve ervaringen, of terugkerende storende fouten in de transcriptie, zoals verkeerd verstaan van medicijnnamen of diagnoses. Daarnaast kunt u ons altijd bellen of mailen voor direct contact.
  • Kan ik met opdrachten werken?
    Opdrachten als "punt, nieuwe zin, nieuwe alinea" zijn we aan het ontwikkelen.
  • Hoeveel CO2 stoot Juvoly uit per huisarts?
    Voor elke 500 huisartsen die Juvoly gebruiken, is onze CO2-uitstoot 90 tot 100 kilogram per jaar. Dit betekent dat het gebruik van Juvoly per huisarts neerkomt op een uitstoot van ongeveer 200 gram CO2 per jaar. Ter vergelijking; dit is gelijk aan ongeveer 2 kilometer rijden met een benzineauto.
  • Is deze berekening altijd van toepassing?
    Deze berekening gaat ervan uit dat een huisarts Juvoly continu gebruikt, 24 uur per dag, 7 dagen per week. In de praktijk zal het werkelijk gebruik - en dus de CO2-uitstoot - waarschijnlijk lager uitvallen, aangezien niet elke huisarts de dienst non-stop gebruikt.
  • Tips voor de beste SOEP samenvatting?
    - Laat de opname lopen, druk op samenvatten. Als u informatie in de samenvatting mis, noem dit nog hardop, en druk opnieuw op samenvatten. Ook zonder extra audio kunt u nogmaals op samenvatten klikken: de ai probeert het op een andere manier, opnieuw. - Benoem welk lichaamsdeel een patient aanwijst. ("u heeft dus pijn in de linker knie? Hoe lang heeft u al pijn in de linker knie?") - Vat het consult kort samen voor de patient, of de consultvoerings truck 'de begrip check': laat de patient het consult samenvatten.
  • Kan Juvoly meerdere epsiodes in één consult herkennen?
    Ja. Dit zijn we doorlopend aan het verbeteren. Nog niet alle Huisarts Informatie Systemen (HIS) ondersteuning dit al.
  • Er staat iets in de samenvatting wat niet besproken is, hoe kan dat?
    Dit is geen persoonsverwisseling. In AI terminologie noemen we dit een hallucinatie. Er zijn gevallen waarin het samenvattingsmodel onbedoeld iets registreert dat niet is besproken, of zelfs een beleid voorstelt. We zijn actief bezig om degelijke fouten en onjuiste interpretaties uit ons model te verwijderen, aangezien dit ongewenst gedrag is. We vragen u om alert te zij bij het corrigeren en overnemen van de tekst in uw HIS. Mocht u dit soort fouten tegenkomen, geef dan alstublieft feedback via de feedback knop. We verwachten dat deze problemen met de tijd en toenemende ervaring minder zullen voorkomen. Er wordt continu aan deze verbeteringen gewerkt.
  • Kunnen de ICPC- suggesties verbeterd worden?
    Dit doen we doorlopend. Valt een patroon op? Laat het ons weten via de feedback knop.
  • De schrijfstijl van de 'O' kan verbeterd worden.
    Daar zijn we het volledig mee eens. Momenteel wordt er een nieuw taalmodel getraind dat beter aansluit bij de rapportage stijl van huisartsen.
  • Is het mogelijk om de 'P' korter te maken of afkortingen te gebruiken?
    Ja, zodra het nieuwe taalmodel voor de 'P' volledig is getraind, zal er een optie beschikbaar zijn voor het gebruik van afkortingen. Bijvoorbeeld, de tekst 'alarmsymptomen zoals..." kan worden verkort tot 'vangnet gegeven', en 'controle over twee weken' kan worden afgekort als 'co 2 wkn', enzovoort. Met de personalisatie optie kan je proberen met eigen SOEP het de AI meer met afkortingen of uw schrijfstijl te laten werken.
  • Is het mogelijk om meetwaarden gestructureerd op te slaan in HIS?
    Dit is inderdaad ons doel en staat op onze roadmap. De implementatie hiervan kan per HIS verschillen qua tijdstip. Denk hierbij aan meetwaarden zoals bloeddruk (RR), hartslag (p), zuurstofsaturatie (SAO2), temperatuur (Temp), gewicht, enzovoorts. Vervolgens willen we ook gestructureerde vragen van protocollen integreren, zoals vragen over rookgedrag.
  • Waarom is de 'P' regel leeg?
    Mogelijk klikt u te snel op de SOEP knop, voordat de spraakherkenning de laatste inhoudelijke zin nog niet verwerkt heeft. Klik nogmaals op SOEP dan update het systeem de SOEP nogmaals met de meest recente audio.
  • Is het veilig?
    Veiligheid is onze hoogste prioriteit. Wij slaan geen gespreksverslagen, audio-opnames, samenvattingen of patiëntgegevens op. Deze data worden ook niet gebruikt voor het trainen van onze kunstmatige intelligentie. Daarnaast voeren externe partijen periodiek veiligheidstesten uit.
  • Wilt u ons ondersteunen?
    We zijn momenteel op zoek naar partners voor samenwerkingen op het gebied van implementatie, co-creatie, integratie van systemen en financiering. Daarnaast staan we altijd open voor suggesties en feedback. U kunt deze doorgeven via de feedback knop op het betreffende scherm, of rechtstreeks aan mij, Thomas, of aan een ander lid van ons team.
  • Roadmap
    Er is veel in ontwikkeling! Hier zijn enkele van onze aankomende features: a. Nieuwe taalmodellen S, O, E en P. met opties voor kortere of langere samenvattingen en meer. b. Vertaalfuncties, mede mogelijk gemaakt door FAW-Rotterdam. c. Relevante links, richtlijnen, informatie uit uw regio aan de hand van het gesprek, live tijdens het gesprek. d. telefonie koppeling e. Integratie HISSEN uitbreiden f. POH-s ondersteuning met ingevulde vragenlijsten g. Handelingen zoals voor-ingevulde formulierenac
  • Werkt Juvoly op een Thinclient omgeving / Terminal Server / Virualisatie server / Remote desktop?
    Als het het lukt dit soort omgevingen teams of zoom te draaien verwachten we van wel. Als dit voorheen niet kon of moeilijk bleek is het advies te overleggen met uw IT-leverancier/hosting partij. De vraag is dan: is het mogelijk een usb microfoon te koppelen om audio naar een browser te sturen? Als je het buiten onzen omgeving wil testen kan dat via: https://webcammictest.com/ werkt het? > dan werkt het met Juvoly ook. Bij niet kunnen koppelen usb microfoon aan hun hosting omgeving is er geen goede oplossing. Totdat we het via een losse device kunnen omzeilen (dus een telefoon app of tablet bijvoorbeeld). Dat ondersteunen wij als Juvoly op dit moment nog niet.
  • Wie in de huisartsenpraktijk kan Juvoly gebruiken?
    We begonnen met huisartsen, basisartsen en verpleegkundig specialisten, POH-GGZ is zojuist de eerste versie gelanceerd, POH-S samenvatten vrije text en we zijn bezig met ondersteuning voor direct invullen van vragenlijsten Doktersassistenten verwachten we snel te kunnen ondersteunen, we hebben hiervoor samenwerkingen met telecom leveranciers gestart.
  • Wat kan ik op mijn website zetten ?
    Hiervoor kan de huisarts gebruik maken van de volgende tekst: Wij maken in de praktijk gebruik van Juvoly Quickconsult, dat is een tool, die gesproken tekst omzet naar een samenvatting voor het HIS. Dit helpt het werk van de huisarts, waardoor het consult beter wordt. De gesproken teksten worden nergens opgeslagen en de samenvatting wordt, na controle op correctheid door de huisarts, in het HuisartsInformatieSysteem bewaart.

Staat je vraag er niet tussen?

Mail ons dan op info@juvoly.nl of gebruik de feedback chat in de Juvoly QuickConsult omgeving.

bottom of page